Sunday, June 13, 2010

SIAPA YANG MAKAN CILI DIA YANG TERASA PEDASNYA

SIAPA YANG MAKAN CILI DIA YANG TERASA PEDAS


Di dunia ini memang banyak perkara yang sering ataupun berulang-ulang kali berlaku dengan perkara-perkara yang sama pada setiap tahun .
Tidak kira bangsa , budaya , adat , kaum yang melakukan benda-benda tersebut .
semua bangsa & kaum memang tidak sah kalau "mereka" tidak melakukan sebarang pembunuhan , kes rogol , kes rompak , kes culik , kes ragut , kes dera terhadap anak-anak , kes buli dan banyak lagi .


ada sesetengah "binatang" yang sanggup merogol atau boleh dikatakan mencabuli hormatan anak-anak diri sendiri atau anak saudara mara . Begitu kejam sekali "binatang' tersebut membuat generasi yang akan datang , TETAPI malangnya nasib "mereka" hancur dan tidak begitu cerah masa depan "mereka" .
Bila lah "binatang-binatang" tersebut BERHENTI memlakukannya ?
semuanya sama saja .


ada juga kita mendengar kabar atau berita di tv , radio , suratkhabar & di mana-mana je dalam setiap tahun konfrem ada kes bunuh sesama diri atau kaum mahupun bangsa sendiri yang begitu berani dan sanggup membuat perkara tersebut .
kata owg iban " AGIK IDUP AGIK NGELABAN " .
sanggup menggunakan apa-apa saja seperti samurai , pisau , pistol , senapang untuk membunuh "mangsa" untuk membalas dendam dengan apa yang telah berlaku kepada keluarga "mangsa".

No comments:

Post a Comment